Senior&Fit

Om van het leven te kunnen blijven genieten, is een goede gezondheid het allerbelangrijkste! Een gericht fitnessprogramma kan aandoeningen als artrose, osteoporose, hypertensie, duizeligheid en evenwichtsproblemen tegengaan en klachten aanzienlijk verminderen. Senior&Fit is een 12 weken durend beweegprogramma speciaal voor ouderen. Daarin werkt u in een groep met leeftijdsgenoten op een gezellige en verantwoorde manier aan uw conditie. Het is bovendien een zeer geschikte manier om nieuwe mensen te leren kennen.

Wat zijn de voordelen van Senior&Fit?SF_170_x_378_px

  • fitter, sterker en slanker worden
  • minder gewrichtsklachten hebben
  • minder bang zijn om te vallen
  • makkelijker trappen lopen
  • makkelijker opstaan uit een diepe stoel
  • sneller lopen

Groepsfitness met leeftijdgenoten

Hoewel iedereen van rond de zestig zich 18 voelt, voelt niet iedereen zich in snelle lessen met harde muziek op z'n gemak. Dat weten we. In de groepsfitnesstrainingen van Bewegen als medicijn bent u met leeftijdgenoten onder elkaar. U doet nooit meer dan uw lichaam op dat moment aankan. U hoeft ook geen goede conditie te hebben om aan de lessen mee te doen! 

Artose, osteoperose, hartklachten 

Dit beweegprogramma is speciaal ontwikkeld voor ouderen met lichamelijke klachten aan heup en knie. Heeft u artrose, osteoporose, of een hart-/vaatziekte, astma of COPD, dan kan bewegen uw klachten aanzienlijk verminderen. Senior&Fit besteedt ook aandacht aan valpreventie en gezonde voeding. Ook wanneer u hartklachten heeft, hypertensie, duizeligheid of evenwichtsproblemen is bewegen voor senioren een zeer geschikte manier om uw lichaam sterker en gezonder te maken.

Cursusboek met oefeningen en recepten

Wanneer u zich aanmeldt, krijgt u eerst een intakegesprek. Daarbij brengt uw persoonlijke instructeur uw lichamelijke gesteldheid in kaart. Mocht daaruit blijken dat u nog niet in staat zijn om aan de groepslessen deel te nemen, dan krijgt u eerst individuele begeleiding. U krijgt van ons een cursusboek met oefeningen en artikelen over alles wat met ouder worden te maken heeft. In het boek zijn recepten en voedingstips opgenomen waarmee u thuis verder kunt werken aan het verbeteren van uw gezondheid.

Wekelijkse theorieles

Het cursusboek is het uitgangspunt voor een wekelijkse 'theorieles.' Daarin bespreken we onderwerpen die u tegenkomt bij het ouder worden. Hoe voorkomt u bijvoorbeeld dat u valt? Hoe houdt of krijgt u soepele heupen om heupartrose te voorkomen en gewrichtspijn te verlichten? Deelnemers aan dit programma geven aan dat ze minder gewrichtsklachten hebben, makkelijker trappen lopen en beter kunnen opstaan uit een diepe stoel. Ze zijn sterker en slanker geworden, is hun ervaring.  

Veilig en verantwoord sporten

Na de 'les' gaat u met z'n allen, onder begeleiding van de instructeur sporten. Als u wilt, kunt u daarnaast 1 of 2 keer per week zelfstandig verder trainen. Elke maand meet uw instructeur de resultaten. Zo kunt u zien hoever u bent gevorderd. Onze instructeurs zijn speciaal opgeleid om fitnesstrainingen voor senioren te geven. Door de jarenlange kennis en ervaring van de medische deskundigen die het programma ontwikkelden, kunt u er zeker van zijn dat u op een veilige en verantwoorde manier sport.

Ervaring Senior&Fit

De heer Riemersma (67) 'De lessen zijn leuk, maar bovenal gezellig!'
“Mijn vrouw en ik zijn nooit echt sportief geweest. We wilden wel iets aan fitness gaan doen maar waren bang om de boel te forceren. Ik heb bij verschillende fitnessclubs geïnformeerd maar die hadden geen speciale lessen voor senioren. We zijn toen naar een informatieavond geweest over deze Senior&Fit cursus en hebben ons meteen ingeschreven voor de cursus. We hebben er enorm veel aan gehad. De lessen waren leuk en leerrijk. Maar bovenal was het gezellig. Bijna iedereen had wel iets. De één een zwakke knie en de ander had een hartoperatie gehad. We waren gelukkig niet de enige ‘kneusjes’. Iedereen ging snel vooruit, dat zag je. Mijn vrouw en ik leven een stuk actiever nu. Ook eten we nu gezonder. We voelen ons echt 10 jaar jonger.”